Vlastníte firmu a hledáte nové zaměstnance? Najít ty správné členy do týmu občas může být trochu fuška. Základem je kvalitní pracovní inzerát, jeho publikace na správných místech a poté už na vás čeká výběrové řízení plné pracovních pohovorů. Dnes se společně zaměříme na 5 tipů, kam umístit pracovní inzerát tak, aby byl skutečně vidět a našli jej ti správní potencionální zaměstnanci.

Pracovní inzerát a jeho náležitosti

Především malé a střední firmy si často nemohou dovolit najmout personalistu, který by se postaral o celý nábor nových zaměstnanců od inzerátu až po výběr toho nejlepšího z nejlepších. Proto tato úloha často čeká na ředitele, vedoucího nebo dokonce asistentku. Jestliže se přesně v této situaci nacházíte a nevíte si moc rady, držte se našeho průvodce.

Nejprve je důležité sestavit kvalitní pracovní inzerát, který vyselektuje zájemce o práci. Jedná se o takové první síto, které ze všech lidí, kteří hledají práci, vyčlení pouze ty, které se na danou pozici aspoň částečně hodí.

Dobrý inzerát tedy musí splňovat určité náležitosti a kritéria, aby fungoval. V zásadě se lze držet následujících bodů:

  • Představte sebe – čím se vaše firma zabývá, jak je velká, kde vás najdou, máte webové stránky? Začněte tím, kdo jste vy a teprve poté řekněte, koho hledáte.
  • Uveďte požadavky na uchazeče – uveďte informace o požadovaném vzdělání a schopnostech uchazeče. Co by měl umět, jak dlouhou praxi požadujete, potřebujete něco specifického navíc?
  • Přidejte lákavé, ale pravdivé informace o odměně – dále by rozhodně mělo zaznít, proč by u vás měl daný zaměstnanec chtít pracovat. Můžete uvést předpokládaný plat či mzdu, ale také benefity pro zaměstnance.
  • Nezapomeňte na kontakt – nikdy neopomeňte dát jasně najevo, co má případný zájemce o práci dělat po přečtení inzerátu. Chcete, aby vám zaslal e-mail s životopisem, vyplnil dotazník nebo rovnou zavolal? Uveďte kontakty a způsob přihlášení.

5 míst, kde bude váš inzerát na práci skutečně vidět

První krok máte za sebou, nyní je čas na rozmístění pracovní nabídky tak, aby ji našli uchazeči o práci. Časy, kdy stačilo vystavit papírek ve vitríně úřadu práce, pominuly. V dnešní době lidé hledají práci především na internetu. Pojďme se tedy podívat, kde všude lze pracovní inzerát vystavit.

1/ Skupiny na sociálních sítích

Tematické skupiny na sociálních sítích velmi dobře fungují. Nejvíce jich najdeme na Facebooku. Inzerát tedy přidejte z firemního profilu do skupin, které se týkají vašeho oboru. Například pokud hledáte mzdovou účetní, jistě se najde celá řada skupin, kde se účetní shromažďují a navzájem si radí. Umístění inzerátu do takové skupiny slibuje velkou efektivitu.

Dále lze inzerát přidat do skupin s širším tématem, například do regionálních skupin, pokud chcete hledat dle lokality, nebo do obecně inzertních skupin.

Jak najít nové zaměstnance?

Jak najít nové zaměstnance?

2/ Reklama na sociálních sítích

U sociálních sítí ještě chvíli zůstaneme. Lze je totiž využít také pro placenou propagaci pomocí reklamy. U tohoto způsobu snadno zacílíte na ty správné lidi díky jejich chování na sociálních sítích. Můžete totiž reklamu cílit přímo na danou lokalitu, pohlaví, vzdělání a tak dále. Využít lze celá řada sociálních sítí, ale také nástroje, jako je samotný Google, Seznam apod.

3/ LinkedIn

Sociální síť LinkedIn si zaslouží speciální zmínku, jelikož tato platforma byla přímo navržena na hledání zaměstnanců a představování firem. Prakticky se jedná o její účel. Spojit se zde můžete zdarma s lidmi z celé republiky, ale i zahraničí.

4/ Servery pro hledání zaměstnanců

Když napíšete do vyhledávače spojení “hledám práci”, okamžitě se na vás vyřítí celá lavina inzertních serverů, kde ji můžete najít. Vy, jakožto zaměstnavatel, je ale můžete využít k inzerci a hledání zaměstnanců.

Mezi ty neoblíbenější a nejnavštěvovanější patří:

  • jobs.cz
  • prace.cz
  • easy-prace.cz
  • profesia.cz
  • pracezarohem.cz
  • volnamista.cz
  • hledampraci.cz

A mnoho dalšího. Práci lze dokonce hledat na známém bazoši a jiných zdánlivě nesouvisejících serverech. Možnou nevýhodou pro menší podnikatele se může stát jejich cena.

Na většině těchto portálů získáte možnost inzerovat až po zakoupení inzertního balíčku v řádu stovek až tisíců korun. Často také nelze zaplatit pouze za jednu nebo dvě pracovní nabídky, ale za celé balíčky, které vám poskytnou například deset možností vložit inzerát. Tolik inzerátu však možná ani nepotřebujete. Pro větší firmy však tento koncept přináší velké množství výhod a dobrou cenu.

5/ Offline pracovní inzerát

A nezapomeneme ani na offline prostředí, které lze také snadno a levně využít. Tištěnou pracovní nabídku můžete umístit na nejrůznější vývěsky, dveře prodejny či provozovny, inzertní tabule apod.

Dále také můžete nechat vytvořit bannery nebo billboardy. Volné pracovní místo nahlaste také na již zmíněný úřad práce.

Tyto způsoby hledání nových zaměstnanců mají jednu velkou výhodu – nabídky si všimnou lidé z vašeho okolí. Tudíž je pravděpodobnější, že najdete někoho z vašeho města nebo regionu, což se opět bude hodit především menším podnikatelům.

Máte osvědčený tip, který vám přinesl nového zaměstnance? Který z uvedených tipů vám nejlépe funguje? Podělte se s námi v komentářích a inspirujte ostatní podnikatele. 

 

Mám zájem o odběr newsletteru