V dnešní době lze outsourcovat řadu aktivit. Často mezi ně patří administrativní činnosti, kterým se nemůžete nebo nechcete věnovat. Přečtěte si, s jakými vám může virtuální asistentka pomoci a jaká je cena za využívání jejích služeb.

Virtuální asistentka: Víte, co to je?

Virtuální asistentka je osoba, jež na dálku vyřizuje zaneprázdněným manažerům nebo majitelům firem úkoly a povinnosti, kterým se z jakéhokoliv důvodů nemohou věnovat. Její hlavní výhoda spočívá v úspoře provozních, ale i mzdových nákladů na zaměstnance, ale také času, jenž lze věnovat činnostem vyšší priority.

Jaké služby vám může nabídnout a co by měla umět?

Na virtuální asistentku můžete delegovat různorodé úkoly a činnosti vykonávané ve vaší firmě. Nejčastěji se jedná o následující:

  • sjednávání schůzek,
  • vyřizování objednávek,
  • podpora zákaznické linky,
  • příprava podkladů pro smlouvy či jednání s úřady,
  • správa webových stránek (administrace, marketing,…),
  • překlady i korekce textů,
  • vyřizování telefonátů,
  • zpracování tabulek,
  • zadávání faktur do účetního programu,
  • příprava prezentací.

Pokud chcete vědět, co by měla virtuální asistentka umět, podívejte se níže na dovednosti, které tato práce vyžaduje:

  • dobré komunikační schopnosti,
  • samostatnost,
  • spolehlivost,
  • zodpovědný a proaktivní přístup,
  • organizační dovednosti,
  • bezproblémové ovládání PC (především programů Excel, Word, PowerPoint, internetu, psaní všemi deseti),
  • výbornou znalost českého jazyka,
  • pokročilou znalost anglického jazyka.

virtuální asistentka

Jak služba virtuální asistentky funguje?

Objednáte-li si službu virtuální asistentky, v první řadě si společně řeknete, jak ve firmě pracujete a s čím potřebujete pomoci. Aby vzájemná spolupráce fungovala, služba by měla být ušitá na míru vašim požadavkům.

Společnosti, jež službu virtuální asistentky poskytují, zaměstnávají více pracovnic, kdy se každá z nich věnuje určité oblasti. Pracují online z kanceláře, odkud s klienty komunikují po telefonu nebo e-mailu. Možné jsou však i osobní konzultace.

V některých firmách využívají speciálního softwaru, který jim radí, jak se mají zachovat podle předem vytvořených a odsouhlasených postupů. Vy díky němu přesně víte, kolik času stráví
virtuální asistentka nad jednotlivými úkoly. Tento čas se poté odečte z vybraného a předplaceného paušálu.

Jaká je její cena?

Cena za virtuální asistentku se odvíjí od počtu minut, jež hodláte využít a také od toho, zda si ji objednáte od jednotlivce nebo firmy. Jednotlivci nabízejí své služby za cca 1 500 Kč/měsíc. Firmám zaplatíte od 3 500 Kč/měsíc.

Virtuální asistentka je způsob, jak delegovat některé činnosti. Vyberete-li si správnou společnost či jednotlivce, jenž tyto služby nabízí, ubydou vám starosti a uspořený čas budete moci věnovat důležitějším pracovním úkolům, ale i rodině nebo svým koníčkům! 🙂

Zdroj: osobniasistentka.cz, asistentkaklara.cz

Mám zájem o odběr newsletteru