Personální marketing je nástrojem pro zvýšení konkurenceschopnosti firem na trhu práce. Mnoho firem se přesunulo do online režimů a stejně tak i aktivity HR. Umění zaujmout potencionální kandidáty a zůstat v mysli lidí je výzva, které čelí spousta společností. Proč je tedy personální marketing důležitý a jaké jsou jeho výhody?
Obsah
Co to je personální marketing?
Personální marketing je pojem, který zahrnuje velké množství aktivit, které ve společnosti probíhají za účelem motivace, přilákání i udržení zaměstnanců a talentovaných uchazečů. Pod personální marketing zahrnujeme aktivity týkající se práce na značce zaměstnavatele, aktivity na sociálních sítích, celkovou reklamu společnosti využívanou k náborům nebo školícím programům apod.
Personální marketing, nebo též se můžete setkat s pojmem HR marketing, je nástroj, který nám pomáhá vyvolat zájem v očích veřejnosti a potenciálních kandidátů. Když je společnost víc vidět, snadněji se usadí v myslích uchazečů, kteří hledají práci.
Aby byl personální marketing účinný, měly by být vykonávané činnosti strategicky promyšlené a vhodně zveřejňované. Tým, který se o HR marketing stará, odpovídá na tyto otázky:
- Kdo je naše cílová skupina?
- Jsou to aktivní nebo pasivní uchazeči?
- Jaká je konkurence?
Nezapomínejme ani na konzistentnost, bez které se personální marketing neobejde. Pokud chcete vybudovat silné povědomí o značce a zůstat zakořeněni v myslích uchazečů, potřebujete si osvojit pravidelnost a být důslední.
Proč je personální marketing důležitý?
HR marketing je cestou k nalezení takových řešení, která vedou k přilákání a udržení kvalitních zaměstnanců. Celkově pomáhá HR marketing s utvářením silného propojení mezi zaměstnanci a společností. Díky propojení a angažovanosti jednotlivců se zvýší motivace týmů a lidé budou pracovat naplno. Práce vaše zaměstnance bude bavit a naplňovat a společně můžete splnit cíle, které jsou nastaveny pro jednotlivce i celou společnost.
Snad každá firma v dnešní době čelí konkurenci a propracovaný personální marketing s tím může pomoci a dovést firmu úspěšně do cíle, který si nastavila.
Výhody, které s sebou personální marketing přináší
Pokud chcete ve společnosti zlepšit náborovou strategii a udržet si talentované zaměstnance, kteří jsou motivovaní, zapracujte na personálním marketingu. Takto vytvořený obsah vám pomůže dosáhnout zadaných cílů. Sami se zamyslete, když si projíždíte sociální sítě, co vás na ostatních firmách zaujme? Stejně fungují mozky ostatních lidí, a proto se pojďme podívat na výhody personálního marketingu.
1.) Zaujmete ty nejlepší na trhu
Přilákat do své společnosti opravdové talenty, kteří se chtějí rozvíjet a jsou angažovaní, je kolikrát oříšek. Personální marketing však pomáhá cílit na pocity, hodnoty a celkové nastavení jednotlivých kandidátů a díky tomu zjistíme, jestli se daný talent do společnosti hodí.
Zveřejňováním relevantního obsahu poskytujete transparentní pohled dovnitř společnosti. A tak mají uchazeči, ať už hledají aktivně nebo pasivně, možnost vidět, jak to ve společnosti chodí a jak se do života firmy propisují hodnoty, které hlásá na svých webových stránkách.
2.) Sníží se fluktuace
Vysoká míra fluktuace je překážkou stojící v úspěchu společností. Udělejte tedy co nejvíce pro to, aby u vás chtěli zaměstnanci pracovat.
Proto už uchazeče o zaměstnání připravte na to, co ho ve společnosti čeká, jak se bude vyvíjet jeho pracovní život a jaké jsou jeho možnosti. S tím vším pomáhá právě personální marketing a obsah, který na jeho základě vytvoříte a zveřejníte.
Kvalitní obsah působí na lidi dlouhodobě, proto je důležité promyslet obsahovou strategii a navázat jí na strategii společnosti a celkový život organizace. Sdílejte různé postřehy, obsáhlejší zprávy, komunikujte s lidmi venku pomocí sociálních sítí. Na základě takového obsahu si pak budou kandidáti vědomi, co je ve společnosti čeká a mohou si tak ujasnit, jestli vaše firma je právě ta, ve které chtějí pracovat.
3.) Buduje důvěru
Důvěřují vaši zaměstnanci HR? Buduje vaše společnost důvěru? Problémy s důvěrou v HR mohou být rozšířenější, než si sami myslíte. Personální marketing vám však s budováním důvěry pomáhá. Jde totiž o to, že pomáhá s transparentností a občas je transparentnost vzácným jevem.
Neodpojujte HR od ostatních týmů, využívejte zkušeností jednotlivců k tvorbě obsahu a buďte upřímní k zaměstnancům i možným novým talentům. Aby se zvýšila důvěra napříč společností, můžete využít například týdenní newslettery, které přistanou zaměstnancům v emailu každý pátek dopoledne. Personální marketing není jen nástrojem pro zaujetí lidí venku, ale stmelování zaměstnanců napříč celou společností.
4.) Získáte finanční výhody
Když personální marketing pomáhá udržet talentované lidi ve společnosti a zároveň přiláká talenty nové, znamená to úspory pro celou firmu. Nemusíte totiž vynaložit spoustu finančních prostředků pro náborové kampaně, ani na zaučování neustále nových kolegů.
Pokud efektivně zanalyzujete pracovní pozici a využijete výhod personálního marketingu, najdete kandidáty, kteří ve společnosti vydrží a posunou ji zase o něco dál.
Na základě výše uvedeného je vidět, jak důležitou roli hraje ve společnosti právě personální marketing. Začněte tedy s tímto procesem a zůstaňte konzistentní, to je totiž opravdu důležité. Tvorba obsahu je časově náročná, ale z dlouhodobého hlediska se všechna práce vyplatí.