Správná strategie pro obsahový marketing je důležitá pro oslovení, získání a udržení cílových zákazníků. Konkurence neustále roste a jediným možným způsobem, jak zůstat na trhu viditelným, je držet se aktuálních trendů. 

Obsahový marketing nabízí novinky v trendech téměř neustále a velmi rychle se mění. Přicházení nové trendy a ty starší pomalu odcházejí. Pokud má být vaše firma konkurenceschopná, je důležité mít přehled o tom, co je dnes populární. Ty nejzásadnější trendy pro rok 2023 nabízí dnešní článek.

Obsahový marketing a trendy

Online komunikace

Již několik let je trendem online komunikace. Výběr správného komunikačního kanálu je nezbytný. Hromadné rozesílání e-mailů, už nemusí být v dnešní době ta správná volba. Zákazníkům chodí e-maily často přímo do složky spam nebo do hromadných zpráv a nemusí si ho tedy vůbec všimnout. Pro rok 2023 jsou jednoznačně jedničkou mezi komunikačními kanály sociální sítě.

Studujte kurz marketingu

Doporučení

Dalším trendem, který si stále drží svou popularitu, je práce s doporučením. Zákazníci stále přihlížejí k recenzím a doporučením od ostatních spotřebitelů. Recenze na výrobky nebo služby vzbuzují větší důvěru. Díky nové vyhlášce se navíc nemůže stát, že výrobek nebo službu bude hodnotit někdo, kdo si ji vůbec nezakoupil. Znamená to, že k dispozici budou ostatním uživatelům pouze ověřené recenze, které nebudou podvod. 

Krátké video – Youtube Shorts, Instagram Reels, Tik Tok

Video příspěvky jsou již několik let populárnější, než klasický psaný příspěvek. V dnešním uspěchaném světě, jsou však požadavky i na samotné video stále přísnější. Několikaminutové video už není pro mnoho lidí atraktivní, protože na něj zkrátka nemají čas. Jednoznačnou jedničkou mezi trendy jsou pro rok 2023 proto krátká videa. Původní myšlenkou krátkých videí bylo předávat zábavným kontent. Aktuálně jsou však krátká videa používána čím dál více pro vzdělávání, ale právě i jako prezentace značek, výrobků a firem.

Krátké video, které je srozumitelné a jde rovnou k věci, je ideálním způsobem, jak si získat pozornost potencionálního zákazníka. Skvělé na tom je, že existuje několik platforem, které nabízejí možnost vytvářet krátké příspěvky. Využít lze Instagram Stories, Reels, TikTok, YouTube Shorts nebo Pinterest. Každá z těchto platforem nabízí efekty, podkladovou hudbu, editační nástroje a další možnosti, jak oživit video a během několika vteřin předat důležité informace.

obsahový marketing

Krátké a srozumitelné video je ideálním způsobem, jak si získat pozornost zákazníka.

Podcast

Svou popularitu si stále drží podcasty, které naopak od předchozího trendu krátkých videí sází na delší pořad, který lze poslouchat na prakticky všech streamovacích platformách. Pro účel obsahového marketingu lze využít podcast jako prezentaci své firmy. Následně jej lze využívat k představování nových produktů nebo služeb. Formou podcastového rozhovoru s vedením lze nechat zákazníky nahlédnout pod pokličku fungování celé firmy. Pro větší interakci může moderátor stálé i nové zákazníky vyzvat k otázkám, které mohou zaslat a věnovat podcastové díly právě odpovědím na nejčastější otázky, Tvorba podcastů utužuje vztahy se stávajícími  zákazníky, kteří se cítí stále v obraze, mohou se touto formou dozvědět o novinkách, které je čekají a získat odpovědi na své otázky.

Využití optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Každá firma má v dnešní době své webové stránky. Pro přilákání potenciálních zákazníků nestačí pouze přidávat velké množství obsahu. Obsah musí být promyšlený. Texty na webových stránkách musí obsahovat klíčová slova, která jsou aktuálně trendy. Použitím správných klíčových slov se stane to, že se váš web dostane mezi hlavní výsledky vyhledávačů a díky tomu vás potenciální zákazníci lépe najdou. Tvůrci obsahu na webových stránkách mohou využít nástroje k analýze klíčových slov, díky kterým získají přehled o tom, co lidé aktuálně hledají a jednoduše si lze vybrat slova pro vaše konkrétní podnikání, SEO optimalizace zůstává i v roce 2023 jedním z trendů, který utváří obsahový marketing.

Obsahový marketing – závěr

Trendy obsahového marketingu pro rok 2023 jsou klíčem k tomu, abyste zůstali stále aktuální. Využijte potenciál těchto trendů ať nezůstanete pozadu. Konkurence je v dnešní době velká a zařazením obsahového marketingu do své marketingové strategie, je klíčem nejen k získávání, ale i udržení stávajících zákazníků.

Mám zájem o odběr newsletteru