V dnešní době, kdy máme většinou svůj profesní život krásně vykreslený na sociálních sítích, se může zdát, že je papírovým vizitkám konec. Není tomu ovšem tak. Papírové vizitky jsou součástí off-line marketingu nejen vás samotných, ale také společnosti, pro kterou pracujete. I proto se v dnešním článku zaměříme na důležitost papírových vizitek a na to, co pro obchodní svět znamenají.
Používáte papírové vizitky?
Papírová vizitka na sobě nese všechny důležité údaje o vás. Vaše jméno, místo, kde pracujete, kontakt, na kterém vás klienti zastihnou. Tohle všechno, spolu s logem společnosti a pěkným designem, dostane klient od vás na malém kousku papíru. Papírové vizitky stále mají své kouzlo, které podtrhuje intimita, s níž se online kontaktní formulář nemůže rovnat. Není natolik osobní. Díky přímým kontaktním informacím, které dáváte do rukou lidí osobně, mají tito lidé pocit, že se jim dostává něčeho exkluzivního a působí to velmi dobře a pro zákaznicky.
Podívejme se nyní blíže na důležité aspekty, které s sebou i v digitálním světě klasické papírové vizitky přináší.
1.) Vizitky jako důležitá součást networkingu
Čím dál častěji se znovu setkáváme tváří v tvář a pro efektivní networking jsou vizitky skutečně důležité. Pokud se tedy chystáte ně nějakou obchodní akci, veletrh nebo konferenci, nezapomeňte s sebou také své vizitky. A pokud máte propracovaný LinkedIn profil, nebojte se k vizitce připojit i svůj komentář, že vás na této platformě pod vaším jménem snadno najdou.
Předání vizitky vytváří osobní spojení a hmatatelnou vzpomínku na interakci. Díky vizitce většinou otevřete konverzaci, kde se můžete podrobněji zmínit o tom co děláte, jaké jsou vaše dosavadní úspěchy. Vizitka vám otevírá dveře pro vaši elevator speech, kdy můžete snadno vyvolat zájem druhé strany.
2.) Umocnění prvního dojmu
Znáte to, nikdy nedostanete šanci udělat znovu dobrý první dojem. Pokud uděláte dobrý první dojem, můžete snadno uzavřít nový obchod, případně získat nové klienty do společnosti. Proto mějte vždy připraveny vizitky. Předáním své vizitky novému člověku vyvoláváte dojem, že jste skutečně seriózní. Dáváte jim černé na bílém všechny základní informace o vás a vaší společnosti a opět otevíráte cestu ke komunikaci. Nehledě na to, že předání je to nejmenší, co pro svou prezentaci můžete udělat a nezabere vám ani moc času.
3.) Vizitky jako odraz vaší značky
Vaše vizitka odráží i vaši osobní značku. Pokud máte vizitky skutečně pečlivě vytvořené, umocníte jimi povědomí nejen o vás samotných, ale také o značce společnosti, kterou reprezentujete. Dbejte při výrobě vizitek na to, aby odrážely hodnoty vaší značky. Díky tomu se snadněji uchytí v myslích potenciálních klientů.
4.) Zmenšení kulturní bariéry
Vizitky jsou už po léta prověřený nástroj, který využívají mnohé kultury po celém světě. Jejich předáním tedy nešlápnete vedle. Předání vizitky nikoho neuráží a je jedno do jaké kultury spadá. Historie vizitek se datuje až do 15. století, většina lidí tedy jejich koncept zná, a tak je to vhodný nástroj k propojování lidí z různých koutů světa.
5.) Podpora osobního přístupu
Vizitky pomáhají překlenou digitální propast, která se mezi námi postupně utvářela nebo stále utváří. Díky vizitkám podporujeme osobní přístup a posilujeme vzájemné spojení, aniž bychom potřebovali online nástroje.
QR kód
QR kód je elegantním řešením, jak propojit svět off-line s online profesním profilem. V rámci papírové vizitky můžete zadní stranu využít nejen pro logo společnosti, ale také pro QR kód, díky kterému se držitelé vaší vizitky dostanou na váš LinkedIn profil, případně na stránky vaší společnosti.
Do QR kódu si můžete vybrat jakýkoliv odkaz chcete a považujete za relevantní a podtrhnete tak svou značku.
I přesto, že žijeme v silně digitální éře a být online je častější než off-line svět, nezapomínejte ani na kouzlo papírových vizitek spolu s kouzlem osobních setkávání. Zkuste se oddat tradicím a využijte těchto nástrojů pro svou osobní i profesní značku. Využívejte výhod vizitek a navazujte osobní kontakty, dělejte reklamu sami sobě nejen v online světě Vizitky vám pomáhají budovat vaši síť, umocňují první dojem a otevírají dveře zajímavým a podnětným konverzacím.