Máte založený soukromý či firemní profil na sociální síti LinkedIn? A používáte tuto platformu efektivně jako nástroj propagace vašeho byznysu? Jestliže ne, máte nejvyšší čas!
Mnoho podnikatelů a lidí se zajímavým profesním životopisem ani netuší, jaký potenciál LinkedIn skrývá. Proto vám nyní vysvětlím, proč byste neměli otálet jej začít využívat naplno.
Obsah
LinkedIn za sociálními sítěmi trochu pokulhává…
Kdo by neznal Facebook a Twitter. Jedná se asi o nejznámější sociální sítě. V těsném závěsu je za nimi stále oblíbenější Instagram. Na Facebooku sledujeme naše známé, bývalé spolužáky, anebo si přes Messenger píšeme s rodinou a nejbližšími přáteli. Posíláme si informace, domlouváme si schůzky a postujeme nejnovější fotografie. Na Twitteru sledujeme dění a aktuální zprávy z celého světa, stejně tak zde hltáme společenské drby. Instagram je skvělou možností, jak načerpat inspiraci, motivaci, a tak trochu závidět lidem na dokonalých fotografiích s filtry.
No a kam tedy zařadit LinkedIn?
Spousta lidí ani netuší, co od takové platformy vůbec čekat. Mnozí ji považují za nudnou a příliš formální. Má na něj tedy smysl chodit, když zrovna nehledáme nové zaměstnance nebo další uplatnění ve své profesi?
Ano, má v každém případě. Je to ideální místo, kde se můžete prosadit jako značka a dokázat všem, že jste kapacitou ve svém oboru. Skutečně celému světu? Ano, a to bez přehánění! LinkedIn je nejpoužívanější pracovní sociální sítí na celém světě. Aktuálně je na ní zaregistrováno více než 590 milionů uživatelů, přičemž z toho v České republice je 1,2 milionu aktivních registrovaných.
Věděli jste, že každou vteřinu proběhnou na LinkedIn další dvě registrace?
Už dávno neplatí, že jde o síť pro headhuntery
Na LinkedIn můžete snadno navázat kontakt s ostatními uživateli a sdílet s nimi odborné články z oblasti své profese. Už dávno neplatí, že je to vytvořená sociální síť jenom pro headhuntery, kteří zde loví malé i velké ryby do různých rybníčků byznysu. Z pohledu online marketingu k tomu LinkedIn přímo vybízí, ale tato platforma nabízí mnohem větší možnosti.
Představte si atraktivní, přitom pravidelně aktualizovaný a vskutku zajímavý obsah, který lze generovat na vašem profilu. Díky tomu můžete skvěle navázat kontakty i pro B2B byznys.
78 % firem má LinkedIn zařazený do svých B2B strategií.
Co je LinkedIn profil a jak jej vytvořit?
Co zcela jistě upoutá vaše potencionální sledovatele, tak je originální designové logo, které perfektně poslouží jako profilovka. Na background fotografii použijte několik obrázků třeba ve formě koláže. Může se jednat o společné foto zaměstnanců, týmu, zátiší pracoviště, anebo o umělecké zachycení filozofie vaší společnosti.
Do popisku napište jasně a srozumitelně, co všechno umíte, jaké jsou vaše dosavadní úspěchy, a čím můžete pomoci svým novým potencionálním zákazníkům. Buďte však struční, dlouhý text číst nikdo nebude.
Ideální je, když požádáte své minulé či stávající klienty o pomoc, tedy o napsání reference, případně o potvrzení vašich dovedností. Ty si pak můžete přidat na svůj profil. Taková zpětná vazba má na vaše sledovatele úžasný vliv a vaše značka stoupne na důvěryhodnosti.
Promyslete si, jaké publikum chcete oslovit
Je dobré si promyslet už dopředu, jaké publikum (cílovou skupinu) chcete vůbec na sociální síti LinkedIn oslovit. Míříte pouze na český trh? Nebo chcete expandovat do zahraničí? Používejte výhradně český jazyk v případě, že se spokojíte s místním rybníčkem. Toužíte-li být známí celosvětově, vaším univerzálním jazykem by měla být angličtina, případně němčina.
A co je dobré na LinkedIn dělat po registraci?
- Záleží na vašem záměru a očekávání. Můžete se připojit k relevantním skupinám z vašeho oboru podnikání, zapojit se do diskuzí a ukázat ostatním, že jste odborníkem v dané oblasti. Ano, takto se buduje značka (brand).
- Řekněte si, koho chcete oslovit, co zajímá vaši cílovou skupinu a s čím byste jim mohli pomoci.
- Hledáte někoho nového do svého týmu? Vytvořte si záložku „Kariéra,“ a vkládejte do ní aktuálně volné pozice. Nábor nových zaměstnanců tak bude mnohem jednodušší.
- Myslete i na SEO. Aby vás ostatní snadno našli a byli jste dobře vyhledatelní, nezapomeňte vyplnit sekci „Speciální informace.“ Myslete přitom na vhodná klíčová slova (keywords).
- No, a nakonec můžete začít pravidelně zaplňovat váš profil kvalitním obsahem. Pro tento účel je dobré si předem zpracovat chytrou a účinnou taktiku. Na LinkedIn se totiž nepohybují lidé, kteří skočí na každou návnadu, ale sdružují se zde také vysocí byznysmeni, manažeři a profesionálové z nejrůznějších sfér.
- Čas uveřejnění příspěvků je také důležitý. Stejně tak jako na jiných sociálních sítích. Ti, kteří mají dobře nastudovaný algoritmus LinkedIn, doporučují publikovat v úterý, středu a čtvrtek. A v jakém čase? Ideální doba je prý brzy ráno mezi šestou až osmou hodinou, kolem poledne a po šesté hodině večerní.