V dnešní době lze outsourcovat řadu aktivit. Často mezi ně patří administrativní činnosti, kterým se nemůžete nebo nechcete věnovat. Přečtěte si, s jakými vám může virtuální asistentka pomoci a jaká je cena za využívání jejích služeb.
Virtuální asistentka: Víte, co to je?
Virtuální asistentka je osoba, jež na dálku vyřizuje zaneprázdněným manažerům nebo majitelům firem úkoly a povinnosti, kterým se z jakéhokoliv důvodů nemohou věnovat. Její hlavní výhoda spočívá v úspoře provozních, ale i mzdových nákladů na zaměstnance, ale také času, jenž lze věnovat činnostem vyšší priority.
Jaké služby vám může nabídnout a co by měla umět?
Na virtuální asistentku můžete delegovat různorodé úkoly a činnosti vykonávané ve vaší firmě. Nejčastěji se jedná o následující:
- sjednávání schůzek,
- vyřizování objednávek,
- podpora zákaznické linky,
- příprava podkladů pro smlouvy či jednání s úřady,
- správa webových stránek (administrace, marketing,…),
- překlady i korekce textů,
- vyřizování telefonátů,
- zpracování tabulek,
- zadávání faktur do účetního programu,
- příprava prezentací.
Pokud chcete vědět, co by měla virtuální asistentka umět, podívejte se níže na dovednosti, které tato práce vyžaduje:
- dobré komunikační schopnosti,
- samostatnost,
- spolehlivost,
- zodpovědný a proaktivní přístup,
- organizační dovednosti,
- bezproblémové ovládání PC (především programů Excel, Word, PowerPoint, internetu, psaní všemi deseti),
- výbornou znalost českého jazyka,
- pokročilou znalost anglického jazyka.
Jak služba virtuální asistentky funguje?
Objednáte-li si službu virtuální asistentky, v první řadě si společně řeknete, jak ve firmě pracujete a s čím potřebujete pomoci. Aby vzájemná spolupráce fungovala, služba by měla být ušitá na míru vašim požadavkům.
Společnosti, jež službu virtuální asistentky poskytují, zaměstnávají více pracovnic, kdy se každá z nich věnuje určité oblasti. Pracují online z kanceláře, odkud s klienty komunikují po telefonu nebo e-mailu. Možné jsou však i osobní konzultace.
V některých firmách využívají speciálního softwaru, který jim radí, jak se mají zachovat podle předem vytvořených a odsouhlasených postupů. Vy díky němu přesně víte, kolik času stráví
virtuální asistentka nad jednotlivými úkoly. Tento čas se poté odečte z vybraného a předplaceného paušálu.
Jaká je její cena?
Cena za virtuální asistentku se odvíjí od počtu minut, jež hodláte využít a také od toho, zda si ji objednáte od jednotlivce nebo firmy. Jednotlivci nabízejí své služby za cca 1 500 Kč/měsíc. Firmám zaplatíte od 3 500 Kč/měsíc.
Virtuální asistentka je způsob, jak delegovat některé činnosti. Vyberete-li si správnou společnost či jednotlivce, jenž tyto služby nabízí, ubydou vám starosti a uspořený čas budete moci věnovat důležitějším pracovním úkolům, ale i rodině nebo svým koníčkům! 🙂
Zdroj: osobniasistentka.cz, asistentkaklara.cz
Jestliže máte pocit, že vás některé úkoly jen zdržují od toho, co považujete za skutečně důležité, popřemýšlejte, co z nich byste mohli delegovat. Protože delegování se vyplatí. 🙂 Získáte čas pro nejen rozvoj podnikání, ale třeba i na krásné výlety s dětmi, vnoučaty, přáteli… Virtuální asistentka je rozhodně řešením pro spokojenější práci i život. A kvalitní virtuální asistentka je si toho vědoma, svou práci vykonává s nadšením, snaží se pomoct, poradit, přinášet nové nápady. Ušetříte svůj čas a mzdové náklady, získáte chytrého pomocníka, který do svého seberozvoje investuje sám a je motivovaný Vám skutečně pomoci.