V tomto článku se dozvíte, jak a proč podnikat na Pinterestu. Proč by zrovna vaše firma měla používat Pinterest k propagaci svého podnikání. Řekneme vám, co stojí za úspěšným podnikáním na této platformě. Popíšeme některé marketingové taktiky, jak budovat svou obchodní strategii. Poradíme, jak plánovat příspěvky a jak využívat pinů.

Proč si vybrat zrovna Pinterest?

Možná znáte Pinterest jako platformu, na které hledáte nápady na zařízení svého nového domu. Případně se zde inspirujete na nový účes či způsob líčení nebo hledáte slovní spojení, jako jsou Pinterest nehty, Pinterest nápady nebo Pinterest tapety. Maminky tu najdou spoustu nápadů na kreativní hry s malými dětmi. Ale přemýšleli jste už o tom, že je to velmi dobrá platforma na sebepropagaci? Zejména pokud nabízíte zajímavé výrobky, či služby, stojí za to pouvažovat o začlenění Pinterestu do svých marketingových aktivit. Než tak ale učiníte, definujte si dobře svého ideálního klienta, či ideální klientku. Proč?

V současné době je k dispozici celá řada sociálních sítí, z nichž každá má své vlastní jedinečné funkce a uživatelskou základnu. Která z nich je tedy pro vás ta pravá? To právě záleží na tom, komu chcete své výrobky či služby prodat.

Pinterest – vizuál prodává

Pokud hledáte stránku, která je hodně zaměřená na vizuální stránku a umožňuje vám sdílet s ostatními vaše kreativní zájmy, může být Pinterest ideální volbou. S více než 70 miliony aktivních uživatelů je Pinterest jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí na světě.  Pokud ve vaší cílové skupině převažují ženy do 35 let, se vstupem na Pinterest dlouho neváhejte.

Pokud se zaměřujete na ženské publikum ve věku 18-34 let, je pro vás Pinterest ideální sociální sítí. Více než 80 % jejích uživatelů tvoří ženy. To nabízí skvělou příležitost, jak oslovit váš cílový trh. To je ideální pro módní a kosmetické značky i pro prodejce, kteří chtějí kreativním způsobem prezentovat své výrobky. Tato cílová skupina pro vás může být zajímavá i v případě, že tvoříte pro děti. Matky tvoří značnou část uživatelské základny a navíc jsou na této síti značně aktivní.

Jak na Pinterestu začít?

  1. Abyste mohli na Pinterestu podnikat, musíte si vytvořit podnikatelský účet. To provedete tak, že přejdete na stránku www.pinterest.com a kliknete na odkaz ” zaregistrovat se” v pravém horním rohu. Na další stránce klikněte na tlačítko “vytvořit obchodní účet”.
  2. Po vytvoření účtu musíte udělat ještě několik věcí. Nejprve musíte na svou nástěnku přidat obsah. To můžete udělat připnutím obrázků ze svých webových stránek nebo blogu, nebo opakovaným připnutím jiných obrázků, které se vám líbí. Dbejte na to, aby vaše piny byly kvalitní a vizuálně přitažlivé, protože právě to přiláká lidi na vaši nástěnku.
  3. Dále je třeba začít sledovat ostatní uživatele. Hledejte lidi, kteří mají podobné zájmy jako vy, a sledujte jejich nástěnky. To vám pomůže více zviditelnit vaše vlastní piny a také vám to poskytne nápady na nový obsah, který byste mohli zveřejnit.
  4. Nezapomeňte s ostatními uživateli na Pinterestu komunikovat. Zanechávejte komentáře k jejich pinům a připichujte jejich obsah na své vlastní nástěnky. Čím aktivnější na této platformě budete, tím větší je pravděpodobnost, že si lidé všimnou vašeho podnikání.

Tip! Přemýšlíte, že změníte práci a začnete podnikat v jiném oboru? Dovzdělejte se díky rekvalifikaci:

Podívejte se na rekvalifikační kurzy

Pinterest obrázky

Marketing na Pinterestu – využijte piny

Chcete-li maximalizovat dosah svých pinů, je důležité pochopit, jak a kdy je zveřejňovat. Zde je několik tipů:

  • při vytváření nového pinu se snažte, aby byl pro sdílející vizuálně atraktivní. Používejte kvalitní obrázky a zajímavé infografiky,
  • dbejte na to, abyste své piny zveřejňovali v době největšího zájmu. Nejlepší časy pro zveřejňování jsou večer a o víkendech,
  • chcete-li oslovit širší publikum, připněte si piny jiných lidí a do svých příspěvků zahrňte relevantní hashtagy,
  • snažte se pravidelně zveřejňovat příspěvky a být konzistentní ve sdíleném obsahu. Lidé se tak budou za vámi vracet.

Jak pracovat s piny na Pinterestu?

Podle doporučení marketérů je nejlepší doba pro zveřejnění pinů ráno a večer. Je ale dobré znát svou cílovou skupinu. Jaké má zvyky? Kdy je nejlepší způsob ji oslovit? Přizpůsobte tedy zveřejňování pinů své klientele. Připínání pinů na vaši vlastní nástěnku může být skvělým způsobem, jak na sebe na Pinterestu upozornit. Vybírejte ale takové, které souvisí s vaší specializací. Neustále mějte na paměti, že cílíte na svého ideálního klienta.

Tip! Zajímáte se o marketing? Potřebujete ho umět pro svou práci či podnikání? Vyzkoušejte náš kurz:

Studujte kurz marketingu

Proč je důležité být konzistentní?

Budujete si své jméno na této síti. Svoji značku. Pokud vaši potenciální klienti zjistí, že sdílíte zajímavé informace. Máte vizuálně čistý a zajímavý styl a oslovujete je, budou vás sledovat. Těšit se na další sdílený obsah. Dopřejte jim jej. Dostanete se do jejich povědomí. Budou-li v budoucnu váš produkt nebo službu potřebovat, je pravděpodobné, že si na vás vzpomenou. Osloví vás, nakoupí od vás.

Konzistentnost je ale důležitá nejen v pravidelnosti sdílení vašich pinů. Stejně tak je potřeba, abyste působili konzistentně, co se týče témat, která prezentujete, komentujete a sdílíte. Budujete si tak pomalu svou pozici experta. Můžete samozřejmě občas komentovat i mimo svou cílovou bublinu. Rozšíříte si tak okruh klientů.  Komentujte ale tam, kde máte opravdu co říci a čím přispět. Dalo by se říci, že v interakci i zde platí podobná pravidla jako na ostatních sociálních sítích.

Pinterest 2

Jak propagovat vaše podnikání na Pinterestu?

  • Používejte vysoce kvalitní obrázky – pokud lidé uvidí atraktivní a kvalitní obrázky, je pravděpodobnější, že je připnou na svou nástěnku, případně se rovnou prokliknou na vaši webovou stránku. Ideální je, pokud máte své originální obrázky a můžete tak nabídnout jedinečný obsah.
  • Pište poutavé popisy – popisy vašich pinů by měly být jasné, stručné a zajímavé. Snažte se do nich zahrnout výzvu k akci, například “Pro více informací klikněte zde” nebo “Navštivte naše webové stránky”. Když lidé procházejí svůj kanál, přečtou si nejspíše pouze název a popis vašeho pinu. Co nejjasněji a nejstručněji sdělte, čeho se váš pin týká.
  • Propagujte své prodeje a speciální nabídky – lidé mají rádi výhodné nabídky. Nezapomeňte je informovat o všech výprodejích nebo speciálních nabídkách, které máte. Na Pinterestu můžete dokonce vytvořit speciální nástěnky určené pouze pro vaše propagační akce.
  • Zapojte se do komunikace s ostatními uživateli – jedním z nejlepších způsobů, jak na sebe na Pinterestu upozornit, je zapojit se do komunikace s ostatními uživateli. Komentujte jejich piny, sledujte zajímavé lidi a firmy a připojujte se ke skupinovým nástěnkám. Čím aktivnější budete, tím větší je pravděpodobnost, že si vás lidé všimnou.
  • Používejte hashtagy – ty mohou být skvělým způsobem, jak dosáhnout toho, aby vaše piny vidělo více lidí. V popisech svých pinů používejte relevantní hashtagy (ale nepřehánějte to – jeden nebo dva bohatě stačí).
  • Oslovte na Pinterestu svou komunitu – podnikání na Pinterestu může být snadné. Oslovte svou komunitu. Jak? Mějte kvalitní piny, které jsou pro vaší cílovou skupinu relevantní. Buďte vidět. Můžete se připojit k příslušným skupinovým nástěnkám a účastnit se konverzací.

Označování neboli tagování na Pinterestu

Kdo označuje a na jakých označeních záleží? Tagování je způsob kategorizace pinů a nástěnek na Pinterestu. Každý pin lze označit jedním nebo více popisnými klíčovými slovy, což usnadňuje ostatním jeho nalezení při vyhledávání témat, která je zajímají.

Existují dva typy tagů:

  1. tagy nástěnek (kategorie, které přiřazujete svým nástěnkám),
  2. tagy pinů (klíčová slova, která přiřazujete jednotlivým pinům).

Oba typy tagů jsou důležité, protože pomáhají lidem najít váš obsah. Podle tagů pinů lze na Pinterestu vyhledávat. Když někdo na Pinterestu vyhledá klíčové slovo, ve výsledcích vyhledávání se zobrazí piny s tímto klíčovým slovem v tagu.

Chcete-li tedy zajistit, aby byl váš obsah snadno dohledatelný, nezapomeňte zvolit relevantní klíčová slova jak pro svou nástěnku, tak pro tagy pinů. Taková, která přesně popisují obsah vašich pinů.

Pinterest 4

Tipy pro umělce a rukodělce podnikající na Pinterestu

Jste umělec či rukodělec a zajímá vás, zda je pro vás Pinterest vhodnou platformou pro prodej vašich děl či výrobků? Právě pro vás je tato platforma víc než vhodná. Jak začít?

Vytvořte si nástěnku svých autorských děl či výrobků. Používejte pouze kvalitní fotografie. Věnujte pozornost popiskům svých výrobků. Používejte vhodná klíčová slova. Pokud sdílíte své výrobky i na jiných platformách, uvádějte odkaz na svou nástěnku na Pinterstu. Sledujte nástěnky, které jsou relevantní pro vaši oblast zájmu.

Závěrečné shrnutí

Pinterest je skvělou platformou pro firmy i podnikatele. Můžete zde budovat brand, dostat se do širšího povědomí se svou službou či produktem. Při správně zvolené marketingové strategii můžete svou komunitu klientů rozšiřovat. Pinterest nabízí možnost propagovat vaše produkty a služby. Pokud se rozhodnete Pinterest ve svém marketingovém mixu využívat, nezapomínejte odkazovat na svůj web. Vytvářejte kvalitní obsah a buďte konzistentní. Přivedete nové publikum na své webové stránky a podpoříte prodej. Jedna z velkých výhod v době, kdy visí mnoho otazníků nad Facebookem a Twitterem je, že Pinterest je jedna z nejrychleji rostoucích sociálních sítí. Diverzifikujte a zajistěte si několik kanálů, na kterých budete mít přístup ke svému publiku, ke své klientele.

Mám zájem o odběr newsletteru