V dnešní době, kdy je online obsah stále více konkurenční, je důležité najít způsob, jak zaujmout a zapojit své publikum. Jednou z možností je využít interaktivní obsah, který je součástí marketingového komunikačního mixu. Jak zahrnout interaktivní obsah ke zviditelnění své značky? To se dozvíte v následujících řádcích.

Co je to interaktivní obsah?

Interaktivní obsah využívá ke komunikaci moderní technologie a umožňuje reagovat na chování zákazníků. Jedná se o způsob, kdy se kvalita výrobků a služeb hodnotí na základě interakce mezi zákazníkem a firmou, která výrobek nebo službu poskytuje. 

Studujte kurz marketingu

Interaktivní prezentace v praxi

Interaktivní prezentaci lze začít vytvořením webových stránek. Pomocí nástroje Google Analytics můžete zjistit, jak se zákazník na stránkách chová, jaké kategorie stránek navštěvuje a odkud na stránku přišel. Tato data vám mohou pomoci zlepšit umístění odkazů na kategorie, které jsou nejnavštěvovanější. Google Analytics poskytuje službu zcela zdarma, takže není důvod ji nevyužít.

Zařaďte na své webové stránky i blog. Blog je jednou z nejčastějších položek interaktivního marketingu. Blogový článek necílí přímo na prodej výrobků nebo služeb, ale nenásilným způsobem umožňuje představit dění ve firmě, připravované novinky apod. Blogové příspěvky velmi často nabízí možnost komunikace se zákazníkem prostřednictvím komentáře.

V dnešní době se už žádná firma neobejde bez sociálních sítí. Sociální sítě jsou dnes nedílnou součástí marketingové strategie každé firmy. Pomocí nich lze oslovit širokou škálu zákazníků, vybudovat si s nimi vztah a zvýšit prodeje. Prezentace na sociálních sítích by měla být především atraktivní a poutavá. Měla by zákazníka zaujmout. K tomu je možné použít různé interaktivní prvky:

  • Videa – video je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak někoho oslovit. Používá se k představení firmy, produktů nebo služeb.
  • Fotografie – fotografie jsou skvělým způsobem, jak rychle ukázat svůj výrobek nebo službu. Fotografie by měly být v co nejlepší kvalitě.
  • Interaktivní prvky – interaktivní prvky, jako jsou kvízy, ankety nebo soutěže, pomáhají zákazníkům zapojit se a zapamatovat si vaši značku. Nejjednodušším způsobem, jak zapojit své sledující, je vytvoření příběhu na Instagramu, kam lze zároveň umístit rovnou anketu nebo prostor pro otázky.

Výběr vhodného obsahu

Při výběru interaktivního obsahu pro vaše podnikání je důležité položit si následující otázky:

  1. Jaký typ obsahu by zaujal vaše stálé i potencionální zákazníky? 
  2. Jaký účel má interaktivní obsah splnit? Chcete získat zpětnou vazbu, zvýšit povědomí o značce nebo něco jiného?
  3. Kolik peněz jste ochotni investovat do vytvoření interaktivního obsahu?

Výhody poutavé prezentace

Interaktivní prezentace je prospěšná jak pro firmy, tak i pro samotného zákazníka. Poskytuje přímý kontakt mezi prodávajícím a kupujícím. Díky tomu se mezi oběma buduje kladný vztah. Všeobecně interaktivní prvky pomáhají udržet pozornost návštěvníka vašeho webu. Díky zvýšené pozornosti si lépe zapamatuje detail vašich výrobků nebo služeb. Interaktivní prezentace, které jsou tvořené anketami a možností přidat komentář jsou skvělým způsobem, jak zapojit zákazníky a poskytnout jim prostor pro vyjádření vlastního názoru. Kromě názorů lze sledovat i zpětnou vazbu od kupujících, díky které může prodávající reagovat a přizpůsobovat se možným přáním. 

interaktivní

Podcast se řadí mezi účinné způsoby interaktivní prezentace

Jak může interaktivní obsah zlepšit SEO?

Interaktivní obsah může zlepšit SEO několika způsoby:

  1. Zvyšuje čas strávený na webových stránkách. Když uživatelé stráví více času na vašich webových stránkách, Google to považuje za známku kvality a zobrazuje vaše stránky na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání.
  2. Zvyšuje počet sdílení. Je často sdílen na sociálních sítích, což může pomoci rozšířit povědomí o vaší značce.
  3. Zvyšuje počet konverzí. Může být použit k tomu, abyste uživatele vedli k akci, například k přihlášení se k odběru nebo k nákupu výrobků nebo služeb.

Mezi nejoblíbenější patří:

  • již zmiňované kvízy a ankety,
  • vytvoření infografiky je vizuálním způsobem, jak předat informace,
  • natočení videa je skvělým způsobem, jak zaujmout a informovat své publikum.
  • namluvení podcastu je skvělým způsobem, jak poskytovat informace i na cestách.

Interaktivní obsah je mocným nástrojem, který může pomoci zlepšit vaší online marketingovou strategii. Pokud hledáte způsoby, jak vylepšit svůj online marketing, interaktivní obsah by měl být na vašem seznamu.

Mám zájem o odběr newsletteru