Uvažujete-li o práci influencera, přečtěte si následující článek, ve kterém se dozvíte, kdo je influencer, i rady, jak se jím můžete stát!
Kdo je influencer?
Influencer je osoba, která komunikuje se svými čtenáři a sledovateli prostřednictvím určitého kanálu (blog, Facebook, Instagram, YouTube,…). Produkovaným obsahem dokáže ovlivňovat chování uživatelů na internetu.
Chcete-li se stát influencerem, počítejte s tím, že začátky jsou stejně jako u jiných typů podnikání těžké. Budete si sami muset vybudovat vlastní komunitu a to díky tvorbě zajímavého, inspirativního a originálního obsahu. Podaří-li se vám však kolem sebe shromáždit dostatečně velké množství tzv. followerů, váš kanál může být skvělým nástrojem k propagaci určitého produktu či služby obchodních partnerů.
Jaké typy influencerů existují?
Jako influencer můžete získat v případě úspěchu až několik tisíc fanoušků! Podle konkrétního počtu pak budete patřit mezi:
- mikro influencery, kteří mají 1 000 až 10 000 fanoušků,
- makro infuencery s 10 000 až 100 000 fanoušky,
- mega influencery s více než 100 000 fanoušky.
Jak funguje influencer marketing?
Influencer marketing je podobor online marketingu, při němž dochází ke spolupráci mezi influencerem a obchodním partnerem. Práce influencera spočívá v natáčení videí, focení fotografií, psání článků či recenzí, v níž daný produkt představí přirozenou a důvěryhodnou cestou a vytvořený obsah následně zveřejní na svém informačním kanálu.
Jaké výhody tato práce nabízí?
Zvažujete-li práci influencera, bude vám kromě flexibilní pracovní doby umožněno si daný produkt či službu vyzkoušet. A pokud si dokážete vybudovat široký okruh fanoušků, můžete si i slušně vydělat!
Jak se stát influencerem?
Chcete-li se stát influencerem, měli byste být charismatičtí, rozumět marketingovým strategiím a dokázat je využít v praxi.
V první řadě však zjistěte, co vás baví a jakému tématu se chcete věnovat. Zajímáte se o módu? Založte a pište fashion blog! Rádi hrajete počítačové hry? Začněte točit videa, v nichž ostatním poradíte, jak se dostat do dalších levelů!
Přemýšlejte, pro jaké publikum, resp. cílovou skupinu byste měli obsah tvořit. Co dělají a jak jsou staří? Kde se na internetu pohybují? Poté určete kanál, skrze nějž budete s publikem komunikovat.
Zamyslete se také nad tím, jak se můžete od ostatních influencerů odlišit – jedině tak se můžete stát jedničkou v oboru, kterému se budete věnovat! Víte-li co, komu a jak budete komunikovat, vytvořte obsahovou strategii a poté zajímavé, informativní i osobní příspěvky, ať už formou videí, článků či fotek.
Svou práci dělejte naplno a nejlépe, jak umíte! Jedině tak se můžete stát uznávaným a dobře vydělávajícím influencerem! 🙂
Tip: Potřebujete získat více marketingových znalostí i dovedností? Přihlaste se na kurz Orange Academy!
Zdroj: webovy-servis.cz, ecommercebridge.cz, podnikatel.cz
Chtěla bych se stát slavnou influencerkou, která se zaměřuje na witchcraft ??
Hezký den, začněte se sdílením a jistě si najdete své publikum. Přejeme hodně štěstí.
Tento článek je velmi zajímavý. Také jsem uvažovala o této možnosti. Ale nejsem si v tomto jistá, nemám žádné zkušenosti s touto formou podnikání. A když budu potřebovala nějaké to video , dám si jej natočit. Čauky
Ahoj chci jsi splnit sen že budu YOUTUBERKA❤❤❤❤😁😄😃😀
Chtěla bych být youtuberka ale zatím natáčím jen na tiktok
Dobrý den, Veroniko, natáčení na TikTok je skvělý začátek. Držím Vám palce!
Dobrý den, jakou živnost v případě jako Influencer zvolit(jaké číslo živnosti)? Jde mi o volnou vedlejší živnost. Děkuji
Dobrý den, můžete buď jen volnou činnost bez specifikace, osobně bych ale zaškrtla i “Reklamní činnost, marketing, mediální zastoupení”.