Většina podnikatelů, kteří se pohybují v oblasti obchodu s orientací na výkon, se setkává s podobnými problémy. Vždycky je co zlepšovat, proto bych vám ráda prostřednictvím článku poradila, jak na marketing pro obchodníky, prozradila vám v praxi ověřené tajemství úspěšného byznysu, aby byla vaše práce rychlejší, efektivnější a dávala větší smysl.
Podnikání vás musí bavit a naplňovat, díky těm správným informacím se můžete posunout o velký kus dopředu. O tom, jak podnikat bylo řečeno mnoho, pojďme se nad tím zamyslet víc do hloubky.
Obsah
Obraťte pozornost sami k sobě
Zamyslete se nad tím, kdo vlastně jste. Ptejte se sami sebe: „Kdo jsem?“ Popřemýšlejte, díky čemu byste mohli (nebo už jste) být dobrým obchodníkem. Napište si na čistý kus papíru vaše přednosti, silné a slabé stránky, jaký je váš styl vystupování a jak nejspíše působíte na své klienty či obchodní partnery. Je to jedno s druhým, vše pak jako celek ovlivňuje, zda se klient rozhodne uzavřít obchod s vámi nebo dá přednost konkurenci. Hledejte odpovědi sami v sobě, nekopírujte ostatní úplně doslova, je zapotřebí najít vlastní jedinečnost a styl. To je tím nejlepším návodem na to, jak uspět.
Víte, kdo je váš ideální zákazník pro marketing?
Na samotném začátku je nutné si říct, kdo je pro vaši firmu či obor podnikání ten správný zákazník. Je ideálním klientem živnostník, malá, střední nebo velká firma? Jestliže jste již na trhu nějakou dobu, popřemýšlejte s jakým typem člověka nejčastěji a nejsnadněji uzavíráte obchod. Co mají tito lidé společné? Díky objevení cílové skupiny se budete moci správně zaměřit na to správné publikum, ujasníte si kde ho hledat a jak k němu máte přistupovat. To vám může velmi pomoci také při vytváření online reklamních kampaní na internetu, např. na Facebooku, Instagramu, Youtube či v PPC reklamě (Seznam, Google).
Nejhorší je nerozhodný klient, ale nemusí být pro vás. Vy máte za úkol zjistit, co je klient ochoten udělat pro navýšení produkce ve své firmě. Zaujměte svého zákazníka, nabídněte mu nové řešení a neotřelé nápady. Když bude mít jistotu, že jste pro něj ten pravý člověk, dá vám volné ruce a nechá si od vás profesionálně poradit. Toho docílíte ale jen tehdy, když budete znát co nejlépe vaši cílovou skupinu.
Jak si sjednat schůzku s klientem?
Už moc dobře víte, kdo jsou vaši potencionální zákazníci, máte dokonalý profil jejich věkové kategorie, pohlaví, vzdělání, zaměstnání a zájmů. Dokonce už víte, kde takové klienty hledat. Následuje však další krok. Poté co jste si zmapovali terén, je zapotřebí vhodně vybrané zákazníky také oslovit, zaujmout a domluvit si s nimi schůzku. Věděli jste, že na vzbuzení prvotního zájmu máte pouhé tři vteřiny?
Největší počet zájemců najdete s pomocí multimédií. Díky nim se budete moci co nejvíce přiblížit velkému vzorku lidí. Co takhle se na internetu prezentovat s pomocí originálního čtivého profilu s profesionální fotografií nebo si vytvořit video vizitku? Video je stále na vzestupu a má lepší dosah než bannery a obsahová reklama. Video vizitka by měla být jasná, stručná, zajímavá a na jejím konci by neměla chybět výzva k akci. S videem si opravdu vyhrajte a dejte si záležet, mělo by být kvalitní a dobře sestříhané. Prvotní dojem se z paměti zákazníků jen tak nevymaže.
A kam video vizitku umístit? Máte celou řadu možností
Využijte skvělých možností Youtube kanálu, sociálních sítí nebo podpisu v e-mailu. Důležitý je i dobře vybraný úderný název videa. Myslete i na detaily, které nejsou na první pohled vidět, jako jsou nastavení videa, správné zařazení do kategorie a klíčová slova (tagy).
Tápete ve světe marketingu, multimédií a na sociálních sítích jste naprosto ztraceni? Vyhazujete peníze oknem za reklamu a nemá to žádný efekt? Máme pro vás perfektní řešení, jak to změnit. Jak získat nefér výhodu v konkurenčním prostředí. Upozorníme vás na chyby, kterým se každý dobrý markeťák musí vyhnout za každou cenu. Přihlaste se do rekvalifikačního kurzu Online marketing a přesvědčte se sami!
Zanechte na schůzce ten nejlepší dojem
Podnikáte jen v online světě na internetu? Pak jistě vaše video vizitka či promyšlené působení na sociálních sítích zafungovalo. Ale co když je to pro vás jen začátek a svůj obchod musíte dotáhnout do konce i mezi čtyřma očima… Potencionální klient se s vámi chce sejít a vy tak musíte zabodovat znovu. Překvapte. Nabídněte zákazníkovi něco navíc, co nečeká. Zaujměte ho milým vystupováním, upřímným úsměvem a dobře padnoucím oblečením. Zajímavým bonusem může být originální neotřelá vizitka. Ano papírové vizitky má stále smysl tisknout. Nejlépe ty s poutavým popiskem a třeba i vaší tváří. Budete tak snadněji zapamatovatelní.
Pro marketing je důležitá i zpětná vazba od zákazníků
Pozitivní reference od skutečných lidí mají nesmírnou váhu. Nejen, že vás samotné jistě potěší, když na sebe, svůj produkt či službu budete číst chválu, ale slyší na to i zákazníci. Proto sestavte kladné hodnocení nejméně pěti spokojených klientů a neváhejte jej použít na svém webu.
To je osvědčená metoda, jak vyzrát na důvěru lidí, naučit se chytře využívat marketing pro obchodníky a poznat tajemství úspěšného byznysu!
Pro aktuální videa z oblasti práce, personalistiky a online marketingu odebírejte kanál Orange Academy.
Vyplatí se to!
Autor: Zuzana Klímová, garantka kurzu Online Marketing, který probíhá v Praze, Brně, Ostravě, Zlíně a dalších městech po celé ČR.
Zajímavý článek, napsal jsem řčlánek na související téma jak pracovat se svojí on-line vizitkou, podívejte se sem: https://www.salesman.cz/pecujte-o-svoji-on-line-vizitku/