V posledních letech se slovo influencer stalo běžnou součástí našeho slovníku. Ať už sledujete Instagram, YouTube, TikTok nebo čtete blogy, určitě jste už narazili na někoho, kdo ovlivňuje názory a nákupní rozhodnutí ostatních. Ale co je influencer? Kdo je označován za „influencera“ a jak se jím vlastně stát?

Co dělá influencer?

Influencer je člověk, který má vliv na určitou skupinu lidí – ať už skrze sociální sítě, blogy nebo videa. Tito lidé mají často silné publikum, které jim důvěřuje a sleduje je kvůli jejich názorům, stylu nebo inspiraci. Existují influencerky zaměřené na módu, beauty, cestování, fitness nebo třeba čeští influenceři, kteří tvoří obsah v našem jazyce pro lokální publikum.

Studujte s námi angličtinu

Jak se stát influencerem?

Neexistuje přesný návod, ale tady je pár kroků, které vám mohou pomoci:

1. Najděte své téma

Chcete tvořit obsah o líčení, vaření, cestování, knihách nebo hrách? Vyberte si oblast, která vás baví a ve které se cítíte silní.

2. Budujte si publikum

Začněte na sociálních sítích: Instagram, TikTok, YouTube, případně blog. Buďte autentičtí a pravidelně publikujte. Sledující si vás najdou, pokud budete konzistentní a zajímaví.

3. Spolupráce a značka

Když máte dostatečný počet sledujících, mohou vás oslovit značky ke spolupráci. V této fázi už se dá říct, že plat influencera není jen symbolický. Někteří si vydělají tisíce až desetitisíce korun za jeden post.

4. Vzdělávejte se

Dnes existuje i škola pro influencery, kde se můžete naučit, jak tvořit obsah, komunikovat se značkami, zvládat právní aspekty i marketing. Není to jen o pěkných fotkách. Je to práce, která vyžaduje strategii, kreativitu i disciplínu.

Kdo je dnes vlastně influencer?

Doba, kdy byli se influenceři rekrutovali jen z celebrit, je dávno pryč. Dnes jimi mohou být i mikroinfluenceři s menším, ale loajálním publikem. Každý, kdo má co říct a umí to sdílet autentickým způsobem, má šanci stát se vlivnou osobností online světa. Být influencerem znamená více, než jen postovat hezké fotky na Instagram. Je třeba inspirovat, informovat a ovlivňovat své sledující. Jde tedy o novou formu digitální kariéry, která má budoucnost. A právě dnes je ideální čas začít.

Mám zájem o odběr newsletteru