Uvažujete-li o práci influencera, přečtěte si následující článek, ve kterém se dozvíte, kdo je influencer, i rady, jak se jím můžete stát!

Kdo je influencer?

Influencer je osoba, která komunikuje se svými čtenáři a sledovateli prostřednictvím určitého kanálu (blog, Facebook, Instagram, YouTube,…). Produkovaným obsahem dokáže ovlivňovat chování uživatelů na internetu.

Chcete-li se stát influencerem, počítejte s tím, že začátky jsou stejně jako u jiných typů podnikání těžké. Budete si sami muset vybudovat vlastní komunitu a to díky tvorbě zajímavého, inspirativního a originálního obsahu. Podaří-li se vám však kolem sebe shromáždit dostatečně velké množství tzv. followerů, váš kanál může být skvělým nástrojem k propagaci určitého produktu či služby obchodních partnerů.

Jaké typy influencerů existují?

Jako influencer můžete získat v případě úspěchu až několik tisíc fanoušků! Podle konkrétního počtu pak budete patřit mezi:

  • mikro influencery, kteří mají 1 000 až 10 000 fanoušků,
  • makro infuencery s 10 000 až 100 000 fanoušky,
  • mega influencery s více než 100 000 fanoušky.

Jak funguje influencer marketing?

Influencer marketing je podobor online marketingu, při němž dochází ke spolupráci mezi influencerem a obchodním partnerem. Práce influencera spočívá v natáčení videí, focení fotografií, psání článků či recenzí, v níž daný produkt představí přirozenou a důvěryhodnou cestou a vytvořený obsah následně zveřejní na svém informačním kanálu.

Jaké výhody tato práce nabízí?

Zvažujete-li práci influencera, bude vám kromě flexibilní pracovní doby umožněno si daný produkt či službu vyzkoušet. A pokud si dokážete vybudovat široký okruh fanoušků, můžete si i slušně vydělat!

Jak se stát influencerem?

Chcete-li se stát influencerem, měli byste být charismatičtí, rozumět marketingovým strategiím a dokázat je využít v praxi.

V první řadě však zjistěte, co vás baví a jakému tématu se chcete věnovat. Zajímáte se o módu? Založte a pište fashion blog! Rádi hrajete počítačové hry? Začněte točit videa, v nichž ostatním poradíte, jak se dostat do dalších levelů!

Přemýšlejte, pro jaké publikum, resp. cílovou skupinu byste měli obsah tvořit. Co dělají a jak jsou staří? Kde se na internetu pohybují? Poté určete kanál, skrze nějž budete s publikem komunikovat.

Zamyslete se také nad tím, jak se můžete od ostatních influencerů odlišit – jedině tak se můžete stát jedničkou v oboru, kterému se budete věnovat! Víte-li co, komu a jak budete komunikovat, vytvořte obsahovou strategii a poté zajímavé, informativní i osobní příspěvky, ať už formou videí, článků či fotek.

Svou práci dělejte naplno a nejlépe, jak umíte! Jedině tak se můžete stát uznávaným a dobře vydělávajícím influencerem! 🙂

Tip: Potřebujete získat více marketingových znalostí i dovedností? Přihlaste se na kurz Orange Academy!

Zdroj: webovy-servis.cz, ecommercebridge.cz, podnikatel.cz

Mám zájem o odběr newsletteru