Obsah
Co je SEO? Krátké vysvětlení definice
Co je SEO? Jednoduše se jedná o chytré úpravy na webu či e-shopu, které pomáhají k vyšší návštěvnosti. S pomocí SEO provádíme jednotlivé úpravy sloužící k tomu, aby mohl jakýkoliv vyhledávací nástroj (např. Google, Seznam a Bing) dané webové stránky jednoduše najít, a to s pomocí zadání konkrétního klíčového slova či sousloví (longtailu). Proto vznikla optimalizace pro vyhledávače, kterou můžete znát spíše pod zkratkou SEO (Search Engine Optimization). My si nyní tento pojem vysvětlíme. Řekneme si, co SEO znamená, jaké činnosti zahrnuje, čeho jimi dosáhneme a popíšeme si ty nejlepší metody.
Optimalizace pro vyhledávače je na internetu stěžejní
Lidé ji berou jako samozřejmost – výrobky a služby nejprve hledají v online prostředí. Ne každý podnikatel však ví, co je SEO, a jak by měla vypadat optimalizace pro vyhledávače webu či e-shopu, aby přinášela kýžené výsledky.
Mnoho firem začíná klasickou reklamou na internetu a touží po velkém vlivu svých prezentací. Bohužel pro ně neustále přibývá uživatelů, kteří funkce a výhody online světa lépe ovládají a efektivněji využívají pro svůj prospěch. Internet je totiž jedním z nejlepších nástrojů k propagaci a reklamě, musíte však být před konkurencí stále o krok napřed.
Jestliže začínáte podnikat v oblasti, kde je silná konkurence, např. s nábytkem, elektronikou či kosmetickými produkty, tak se při zadání klíčového slova ve fulltextovém vyhledávači stane to, že se váš web na prvních stranách výsledků vyhledávání vůbec nezobrazí. Díky pravidelné snaze o vylepšení vaší optimalizace bude, ale vaše pozice ve vyhledávačích čím dám lepší. Pojďme se podívat, jak těchto atraktivních výsledku vůbec docílit.
Jaké SEO nástroje se nejčastěji používají?
K dosažení lepší viditelnosti webu a zobrazení na vyšších pozicích ve vyhledávačích se používají dvě základní skupiny faktorů.
- On-page faktory – úpravy se provádí v prostředí samotného webu, nejčastěji se jedná o úpravu uživatelsky příjemnějšího designu, novou přehlednější strukturu stránek apod.
- Off-page faktory – jedná se o tzv. linkbuilding, tedy budování odkazů na jiných tematicky příbuzných webových stránkách, kde se mohou uživatelé prokliknout na váš web – firemní prezentaci, nabídku výrobků a služeb. Hojně jsou pro tyto účely využívány PR články, do nichž jsou vkládány odkazy na vhodně vybraná klíčová slova.
Může se zdát, že způsob, jak dosáhnout lepších výsledků pro SEO, je snadný, ale celá problematika je mnohem komplexnější. Proto je lepší svěřit se do rukou odborníků, nebo se dovzdělat v oboru „online marketing“ a pustit se do práce sami.
V kurzu marketingu se naučíte nejen teoretické znalosti, ale i praktické tipy od zkušených marketérů v oboru. Přihlásit se můžete na stránkách Orange Academy.
Úspěšné metody SEO
Co je SEO už víme, ale pojďme se podívat na některé metody, které marketingoví specialisté nejčastěji používají. Promyšlená optimalizace pro vyhledávače se týká různých typů vyhledávání, např. obrázků, videí, novinek, odborných informací či lokálního hledání.
Kromě klasických nejznámějších vyhledávačů, jako jsou již zmíněné Google, Seznam a Bing máme řadu dalších. Lidé vyhledávají klíčová slova (keywords) i na firemních webech, rozcestnících firem, Youtube, Facebooku a dalších sociálních sítích.
- SEO analýza – zahrnuje počáteční analýzu, návrh vhodných klíčových slov (později např. klasifikační analýzu klíčových slov), návrh na provedení úprav, plán tvorby zpětných odkazů (linkbuilding) a závěrečný SEO test.
- PPC reklamy – při realizaci vaší prezentace na internetu je velmi zajímavou možností využít i placenou formu reklamy. Nastavení PPC reklamy a textových inzercí by mělo být rovněž v souladu se SEO. Jen tak můžete vytvořit efektivní reklamu s vysokou návratností.
- Copywriting – texty na web, PR články pro budování zpětných odkazů, zajímavé postřehy, tipy a návody na firemní blog nebo textová inzerce pro reklamu či prodejní stránky. Úspěšné texty na míru zahrnují nejen čtivé, poutavé a smysluplné čtení, ale myslí také na dostatečné množství klíčových slov v přirozených tvarech.
- Podstatná je i struktura textu, kterou běžný uživatel vnímá jako přehlednou a dobře čitelnou. Zpravidla se používají nadpisy (h1), podnadpisy (h2, h3 atd.), seznamy, citace, popisy obrázků apod.
- Tvorba webu – na SEO je třeba myslet už od základů tvorby webových stránek. Tady je třeba se vrátit opět k bodu 1) a analýze klíčových slov.
A na závěr je dobré si shrnout cíle SEO
SEO je jedním z nástrojů online marketingu, nemá tedy jednoznačně definovaný cíl. Využít jej můžete několika způsoby. Úspěšné metody již znáte.
Jaké jsou tedy cíle SEO?
- Přivádění nové návštěvnosti se zachováním stávajících návštěvníků.
- Snížení míry odchodů ze stránek.
- Snížení nákladů na zákaznickou podporu, tzn. mít přehledné informace na webu.
- Zlepšení viditelnosti značky na internetu a budování její důvěry.
- Zvýšení konverzí (prodeje).
- Zvyšování zisku.
- Zlepšení relevance a důvěryhodnosti webu – DR (Domain Rank), AR (Autorithy Rank), PR (Page Rank) a SERP (Search Engine Result Page).