Začínáte používat Instagram? Pak se vám bude hodit tento článek, ve kterém vysvětlujeme, jak ho napsat na klávesnici a používat v této aplikaci!
Co je hashtag a proč ho používat?
Hashtag je znaménko křížku #. Kromě sociálních sítí jako je Instagram, Twitter nebo Facebook se s ním můžete setkat také v IT při programování, žurnalistice, ale i v hudbě.
Na Instagramu pomocí něj označíte fotku a jednoduše tak popíšete její význam. Může jím být komentář nebo myšlenka, kterou chcete se světem sdílet. Díky hashtagům mohou vaše snímky ostatní uživatelé najít a reagovat na ně. Pokud ho například plánujete využívat v rámci komunikačního mixu, rozhodně na ně nezapomínejte!
Jak napsat hashtag na klávesnici?
V závislosti na tom, jaký používáte operační systém, budete psát hashtagy na klávesnici. Máte-li počítač s Windows, můžete použít klávesové zkratky:
- alt gr a X,
- ctrl, alt a X.
Vlastníte-li MacBook, hashtag napíšete pomocí zkratky alt a 3.
Další možností, jak můžete tyty symboly psát, je pomocí textového editoru Microsoft Word.
Jak napsat hashtag na Instagramu
Teď už víte, co to jsou hashtagy i jak je psát na klávesnici. S těmito základy se můžete vrhnout na jejich tvoření v aplikaci Instagram. Níže si ve třech krocích ukážeme, jak na to!
Nainstalujte si Instagram do telefonu
První krok, který musíte před používáním hashtagů na Instagramu udělat, je instalace samotné aplikace do vašeho chytrého telefonu. Stačí, když se přihlásíte do obchodu s aplikacemi (Google Play pro operační systém Android nebo App Store pro iOS) a vyhledáte v ní Instagram. Ten následně nainstalujete, zaregistrujete se a pak již můžete začít přidávat soukromé nebo firemní fotografie a hashtagy.
Nahrajte snímky
V účtu pak již nahrajete z galerie snímky, které chcete sdílet, napíšete popisek a v následujícím kroku přidáte hashtagy buď do popisku k fotce, nebo do komentářů pod příspěvkem. Psaní hashtagů v telefonu je jednoduché – stačí mít přepnutou klávesnici na psaní symbolů. Mezi nimi pak křížek snadno najdete.
Získání sledujících pomocí hashtagů
Abyste získali dostatek sledujících, ať už pro soukromý nebo firemní účet, kromě kvalitních fotografií, tematickému zaměření účtu, sjednoceného feedu (podobných filtrů snímků, vkusné střídání barev a typů fotografií,…), byste měli dodržet také pár zásad tvorby hashtagů:
- vymyslete vlastní,
- použijte brand vaší firmy či kampaně,
- vyhýbejte se těm nejpoužívanějším, aby tak vaše snímky nezapadly mezi tisíci dalšími,
- volte nové s potenciálem,
- inspirujte se u ostatních (konkurence), ale nekopírujte je,
- vložte do tvorby kus sebe nebo konkurenční výhodu, abyste se tak odlišili,
- ke každé fotografii vkládejte maximálně 10 hashtagů,
- nový snímek přidávejte za jeden až dva dny,
- dávejte si pozor na nefunkční, neaktivní, příliš dlouhé a špatně zapamatovatelné hashtagy.
Podobný postup psaní a vytváření hashtagů je i na Twitteru a Facebooku. Stačí se zaregistrovat nebo přihlásit k účtu, vytvořit příspěvek a vložit pomocí klávesových zkratek symbol křížku.
TIP: Chcete se z online marketingu dozvědět více? Přihlaste se níže na rekvalifikační kurz Orange Academy!
Zdroj: zijuspesne.cz, taggy.cz, ocialni-site-pro-firmy.cz