Starejte se o své pravidelné zákazníky a poskytuje jim informace jako prvním pomocí zasílání newsletteru. Newsletter by měl být kvalitní a poutavý. Zkrátka by měl zaujmout na první pohled. Není tajemstvím, že pravidelní zákazníci tvoří větší část tržeb než ti noví. A o ty stávající se musíte důkladně starat, aby neodešli ke konkurenci.

Komunikace je pro udržení zákazníka zkrátka nezbytná. Na správně napsaný newsletter se navíc dají napojit i další marketingové aktivity, jako jsou například zákaznické kluby nebo bonusy za věrnost.

Mezi hlavní důvody, proč se vyplatí věnovat čas správně napsanému newsletteru patří:

  • Získání pozornosti zákazníka,

  • zlepšení věrnosti značce a produktům,

  • zvýšení přímého prodeje,

  • získávání zpětné vazby,

  • získávání nových zákazníků.

Na co se zaměřit při sestavování newsletteru?

Správný příjemce

Před tím, než newsletter rozešlete, vyberte ze svého seznamu vhodné klienty, kterých se sdělení týká. Cílené sdělení je totiž mnohem efektivnější než jedno univerzální sdělení pro celou databázi zákazníků. Všechny zákazníky, kteří se přihlásili k odběru novinek si rozdělejte dle jejich nákupní historie, pohlaví, věku.

Nejdůležitější položka newsletteru: předmět a preheader

Ač se na první pohled může zdát, že samotné sdělení je klíčem úspěchu – není tomu tak. Právě předmět zprávy často rozhoduje, zda zákazník e-mail otevře. Ideální je personalizovaný předmět. Právě oslovení zákazníka jeho jménem zvyšuje otevření emailu. Zákazníkovi dodáte pocit jedinečnosti tím, že se na první pohled nejedná o hromadný e-mail. Spolu s ním je dobré zaměřit se i na preheader, což je náhledový text, který se ve schránce zobrazuje za samotným předmětem. Správná kombinace těchto položek zajistí prvotní úspěch.

Definujte výzvu k akci

Před sestavováním newsletteru je dobré si uvědomit, co chcete zprávou sdělit. Pokud si výzvu k akci stanovíte hned na začátku, bude se celý obsah newsletteru tvořit o to snadněji. Pro výzvu k nákupu se často využívají výrazná tlačítka. Proklikové tlačítko s textem – zaregistrujte se, nakupte, vyzkoušejte, využijte slevový kód. K tlačítku stačí přiřadit správný odkaz, kam zákazníka přesměrovat.

V jednoduchosti je krása

Zajímavý, vtipný nebo poutavý titulek společně s nejdůležitějším sdělením je dobré vložit do horní části e-mailu. Sdělení by však nemělo být dlouhé. Zaměřte se na jedno hlavní sdělení, které napište jasně a jednoduše. Během pár vteřin se rozhoduje, zda zákazník bude pokračovat ve člení, nebo e-mail vymaže.

Celkový vzhled e-mailu je stejně důležitý jako jeho obsah. Zákazník se musí v e-mailu velmi rychle zorientovat. Méně textu a více interaktivních obrázků a gifů, takový e-mail přiláká mnohem větší pozornost než román. Ideálním poměrem je 60:40, kdy převládá text. Design e-mailu je dobré ladit do barev a celkového vzhledu webových stránek. Zákazníci si obdržený e-mail automaticky spojí s konkrétní značkou.

Newsletter

Posílejte svým zákazníkům newsletter, který si s chutí přečtou.

Newsletter nemusí pouze prodávat

Newsletter slouží k celkové komunikaci se zákazníky. Poskytujte jim snadno důležité informace, novinky z oboru, rady a tipy. Navíc si lze se svými zákazníky vytvořit lepší vztah pomocí přání k narozeninám a k svátku. E-shopy, které mají k dispozici většinou křestní jména svých zákazníků, mají vyhráno. Nejen, že posílíte důvěru mezi vámi a vašimi zákazníky, ale jedná se o perfektní nástroj, jak se připomenout. Každé ráno je dobré zaslat připravené přání, které může být doplněno slevovým kódem.

Vyhodnocení newsletteru

Rozesláním newsletteru vaše práce ještě nekončí. Vyhodnocení je důležitá část každé marketingové činnosti. Zjistěte si, kolik lidí váš e-mail otevřelo, kolik z nich se prokliklo na vaše stránky nebo, kteří lidé se z odběru odhlásili. Na základě vyhodnocení se můžete posouvat dál. Testujte další možnosti a zjistěte, co nejlépe funguje na vaše odběratele.

Mám zájem o odběr newsletteru