Analýza webu slouží k získávání informací ohledně návštěvnosti vašeho webu. Data z webové analytiky pomáhají e-shopům zvyšovat tržby prostřednictvím optimalizace investic online marketingu, optimalizace obsahu webu a vyhodnocováním marketingových kampaní. Nástroje webové analytiky obsahují reporty, které obsahují informace o úspěšnosti prodejů a celkové návštěvnosti.

Informace, které získáte z webových analýz

Webová analýza poskytuje informace o celkovém pohybu uživatelů na vašem serveru. Zjistit lze i zdroj odkud uživatelé přišli – Google, Seznam nebo přímý přístup přes adresu webu a jakou dobu na vaší stránce strávili. Za použití správných klíčových slov se uživatelé dostanou k vašemu webu o dost snadněji. Analýza webu vám ukáže na základě, jakého zadání do vyhledávače se uživatelé dostali na daný server. V neposlední řadě se díky webové analýze dozvíte, kolik procent uživatelů opustilo vaši stránku již po pár sekundách.

Návštěvnost webu

Základním prvkem všech webových analýz je sledování návštěvnosti. Jedná se totiž o nejdůležitější údaj, z něhož plyne všechno ostatní. Měří samotnou návštěvnost i další marketingové aktivity. Mezi nejčastější patří PPC reklama, která měří počet kliknutí návštěvníků webu.

Chování návštěvníků webu

Přestože návštěvníkům webu do hlavy nikdo nevidí, lze pomocí aplikací zjistit jejich chování na webu. Typickým příkladem je pixel Facebook, který posílá hlášení, kterému se říká událost. Takovou událostí může být:

  • Přidání zboží do košíku,

  • přidání zboží na wishlist,

  • vyplnění registrace,

  • vyhledávání produktu,

  • návštěva určité stránky webu.

SEO analýza

Analýza klíčových slov je důležitá pro celkové vyhledávání vašeho webu na internetových prohlížečích. Zjistěte si, která slova a fráze jsou pro vaši stránku užitečná a zkontrolujte, zda se vyskytují v textech na vašem webu. Použití správného klíčového slova v nadpisu a v titulcích má mnohem větší váhu než jeho použití v samotném textu. V případě, že vlastníte e-shop, věnujte pozornost popiskům produktů. Popisky by měly být unikátní, dbejte na kvalitní copywriting. SEO lze jednoduše využít ve svůj prospěch psaním firemního blogu. Nejen, že získáte prakticky neomezený prostor pro používání klíčových slov a frází, ale můžete v něm odkazovat na další části své webové stránky, a tím si efektivně vybudovat síť zpětných odkazů.

Analýza webu

Zjistěte si, která slova jsou pro vaši stránku užitečná a zařaďte je do textů na vašem webu

Nástroje pro sledování webové analýzy

Google Analytics

Google Analytics je populární nástroj od společnosti Google, který umožňuje vlastníkům webových stránek získávat statistická data o návštěvnících svého webu. Aplikace nabízí sledování nejen aktuální ale i historické návštěvnosti a díky tomu lze jednoduše sledovat v jakém období se vašemu webu daří nejvíce. Nástroj od Google je nejpoužívanějším sledovacím zařízením – využívá ho více než 50 % uživatelů internetových stránek.

Google Analytics lze spustit na operačních systémech Windows, Linux, iOS i Android. Nabízí tak možnost sledovat své statistiky nejen na PC, ale i na tabletu a mobilu.

Po pořízení Google Analytics získáte přehled o:

  • Pohybu uživatelů na serveru,

  • zdroj odkud uživatelé přišli – Google, Seznam nebo přes adresní řádek,

  • klíčových slovech, které uživatelé zadali do vyhledávače a dostali se tak na vaši stránku,

  • času, který uživatelé na vaší stránce strávili.

V rozšířené verzi si lze aktivovat i demografické údaje:

  • Země/území odkud se uživatelé připojili,

  • jazyk,

  • město.

Ahrefs

Další velmi populární nástroj pro analýzu konkurence, obsahu stránek, analýzu zpětných odkazů s nástrojem pro návrhy klíčových slov, je Ahrefs. Mezi jeho výhody patří intuitivní prostředí, množství podporovaných analýz, praktické využití SEO. Aplikace Ahrefs je placená aplikace, která je v anglickém jazyce. Co je však důležitější – umí pracovat s českými daty. Nabízí velkou databázi analyzovaných webů a klíčových slov pro ČR a poskytuje data z vyhledávače Seznam.cz. Celkově se jedná o rychlou a téměř bezchybnou aplikaci včetně telefonické a emailové podpory.

  • Pomocí Ahrefs lze analyzovat jakoukoli stránku a zobrazit si její výkonové údaje,

  • lze si zjistit nejpoužívanější klíčová slova a fráze,

  • získáte přehled především o své webové stránce – zda používáte správné nadpisy, popisky a zhodnotí i celkový obsah.

Zajímáte se o reklamu a marketing? Přihlaste se na kurz online marketingu a staňte se součástí komunity profesionálů v této oblasti.

Mám zájem o odběr newsletteru